• Uczniowie z certyfikatami Microsoft Azure Fundamentals

• Po kilku miesiącach przygotowań realizowanych pod okiem trenerów CBSG Polska uczniowie naszej szkoły przystąpili do egzaminów Microsoft i z sukcesem zdobyli certyfikaty Microsoft Azure Fundamentals.

W trakcie kilkumiesięcznych zajęć uczestnicy zapoznali się z tematami koncepcji chmury obliczeniowej, sposobami utrzymania i dostarczania usług Microsoft Azure oraz podstawami zabezpieczeń i ochrony danych.

Zdobycie certyfikatów zbiegło się z uruchomieniem przez Microsoft regionu przetwarzania danych Azure Poland Central.

Gratulujemy wszystkim sukcesu i życzymy wielu nowych wyzwań w świecie IT

• Przedłużenie stopni alarmowych CHARLIE-CRP i BRAVO

• Szanowni Państwo,

uprzejmie informuję, że Prezes Rady Ministrów na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 10 czerwca 2016 roku o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2632) podpisał Zarządzenia:

- nr 172 z dnia 31 maja 2023 roku w sprawie wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego (2. stopień BRAVO) na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

- nr 173 z dnia 31 maja 2023 roku w sprawie wprowadzenia trzeciego stopnia alarmowego CRP (3. stopień CHARLIE-CRP) na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

- nr 174 z dnia 31 maja 2023 roku w sprawie wprowadzenia drugiego stopnia alarmowego (2. stopień BRAVO) wobec polskiej infrastruktury energetycznej mieszczącej się poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

Zarządzenia obowiązują od dnia 1 czerwca 2023 roku, od godz. 00:00, do dnia 31 sierpnia 2023 roku do godz. 23:59.

• Dzień Dziecka na sportowo

• Z okazji Dnia Dziecka w naszej szkole młodzież miała okazję zmierzyć się w zawodach:

• T3X3 Streetbasketball

• FIFA Wiadukt Cup 2023

• Turnieju Szachowym

Serdecznie dziękujemy za wspaniałą atmosferę sportową w rywalizacji FairPlay.

Zwycięscy zostali nagrodzeni. Nagrody ufundowała Rada Szkoły, za co serdecznie dziękujemy.

Zapraszamy wszystkich za rok!

Honorata Glazer

• Lekcja w Zamku Królewskim

• Dnia 26.05.2023 r. klasa 2ts pod opieką wychowawcy Izabeli Wojciechowskiej oraz nauczycielki j. polskiego Karoliny Jaster pojechała na lekcję muzealną do Zamku Królewskiego. Uczniowie zwiedzając Zamek Królewski w Warszawie poznali sylwetkę króla Stanisława Augusta Poniatowskiego oraz jego wpływ na kulturę oświecenia w Polsce. Dowiedzieli się m.in. o tym, dlaczego król organizował obiady czwartkowe, kto na nich bywał, co podawano na stole oraz co znaczyło podanie śliwek na zakończenie spotkania.

Największe emocje wzbudziły oczywiście... zastawa stołowa (rekonstrukcja) oraz piwnica zamku, gdzie znajdowało się więzienie dla przestępców. Mimo, że historia nie jest ulubionym przedmiotem klasy 2ts uczniowie po zakończonej lekcji zgodnie uznali, że chętnie odwiedzą Zamek Królewski jeszcze raz.

• Ready to Work

• 26 maja 2023 r. tegoroczni absolwenci kierunku technik pojazdów samochodowych aktywnie poznawali nowoczesne zagadnienia procesu ekologicznego lakiernictwa w firmie Cichy-Zasada w ramach programu:  Drzwi Otwarte GCZ - Ready To Work.

Uczniowie zgłębiali również zagadnienia dotyczące nowoczesnych rozwiązań technicznych w halach napraw, a także w salonach sprzedaży. Zostali ponadto zaproszeni do wzięcia udziału w korzystnym dla nich projekcie Ready To Work, szczegółowe informacje na stronie NA STRONIE PROGRAMU STAŻOWEGO.

Przedstawicielom firmy serdecznie dziękujemy. Małgorzata Różycka

• Zielona Szkoła 2023

• Uczniowie z klas 1teA, 1tr i 1ts w dniach 22-25 maja 2023 roku przebywali na Mazurach na Campie Gryf między Olsztynem a Szczytnem w ramach Zielonej Szkoły. Organizatorem był piaseczyński CHRIS, który ma bogate doświadczenie w realizacji programów szkoleniowo-edukacyjnych dla dzieci i młodzieży.

Nasi uczniowie codziennie mieli liczne zajęcia krzepiące ciało i ducha. Strzelali z łuków, pływali na kajakach i łódkach wiosłowych, wspinali się w parku linowym, grali w gry zespołowe, jeździli rowerami po okolicy, doświadczali survivalu. Nie brakowało też rozrywek takich jak wieczorne ognisko z kiełbaskami. Wszystkie zajęcia odbywały się pod kierunkiem instruktorów, którzy czuwali nad bezpieczeństwem i rozwojem naszych campowiczów.

• WYCIECZKA DO LONDYNU

• W dniu 15 maja polecieliśmy na pięciodniową wycieczkę do stolicy Wielkiej Brytanii - Londynu.

Była to wycieczka pełna aktywności i zwiedzania różnych ciekawych muzeów, takich jak np. The British Museum, The National Gallery, Natural History Museum i inne.

Podziwialiśmy piękną panoramę Londynu z London Eye, gdzie świetnie było widać Big Bena. Jeździliśmy sławnym londyńskim metrem oraz koleją. Wieczorem oglądaliśmy również musical „Bonny and Clyde”.

Oczywiście znalazł się też czas na zakupy na Oxford Street, zrobienie sobie zdjęć z figurami woskowymi w Madame Tussauds oraz zjedzenie znanej brytyjskiej potrawy „fish and chips”.

Mieliśmy świetnego przewodnika, który chętnie i z zapałem opowiadał o Londynie i odpowiadał na wszelakie pytania oraz pokazał nam dużo nadprogramowych atrakcji, takich jak np. przejazd metrem bezzałogowym oraz the Science Museum.

Była to Wyśmienita wycieczka, na której każdy się dobrze bawił. Osobiście bardzo chętnie bym tam wrócił.

Mateusz z 2 tt

• ZS Nr 1 z Piaseczna Wicemistrzem Mazowsza!

• W dniu 18 maja uczniowie naszej szkoły pojechali do Komorowa na Finały Wojewódzkie w Piłce Koszykowej.  O pierwsze miejsce walczyły 3 drużyny: Minsk Mazowiecki, Komorów i nasi koszykarze. Pierwszy mecz graliśmy z uczniami z Komorowa i niestety przegraliśmy. Drugi mecz z Mińskiem po zaciętej walce wygraliśmy i dzięki temu zajęliśmy drugie miejsce na Mazowszu.

Dziękujemy za mnóstwo emocji i pozytywnej energii. Jesteśmy dumni z naszych sportowców i życzymy kolejnych sukcesów.

• I MIEJSCE W KONKURSIE POWIATOWYM

• Uczennica kierunku reklamy  Paulina Górska zajęła pierwsze miejsce w konkursie powiatowym promującym  nieodpłatną pomoc prawną, poradnictwo obywatelskie i mediacje w powiecie piaseczyńskim i otrzymała nagrodę główną!

Wśród wyróżnionych także 2 naszych uczniów:Joanna Rzewnicka i Szymon Kucharski. Szczegóły konkursu i nagrodzone prace dostępne: na stronie powiatu Gratulujemy naszym uczniom!!!

• Staże w Portugalii

• W dniach 14-28 kwietnia br. grupa uczniów z naszej szkoły wyjechała do Portugalii w ramach programu edukacyjnego Erasmus+ „Po prostu staże” nr 2022-1-PL01-KA121-VET-000056939.

Każda grupa zawodowa odbyła staż w portugalskich firmach, gdzie uczniowie nabywali nowe umiejętności oraz doskonalili te, które pozyskali podczas zajęć z przedmiotów zawodowych w szkole.

Poza pracą, uczestnicy projektu wzięli udział w kilku wycieczkach krajoznawczych, m.in. do pięknego miasta Porto.

Zachęcamy do obejrzenia:

▶ prezentacji wykonanych przez uczniów poszczególnych zawodów

technik informatyk

technik pojazdów samochodowych

technik elektronik

technik teleinformatyk

technik reklamy

▶ nagranego filmu.

• Matura 2023

• Egzaminy przeprowadzane będą od 4 maja do 23 maja i tradycyjnie rozpoczną się maturą z języka polskiego na poziomie podstawowym.

Wyniki matur będą ogłoszone 7 lipca 2023.

Do egzaminów w naszej szkole przystąpi 144 tegorocznych absolwentów klas technikum.

Maturzyści, Maturzystki trzymamy za Was kciuki i życzymy przysłowiowego połamania piór!

• Konstytucja 3 Maja

• W piątek 28 kwietnia świętowaliśmy w naszej szkole 232 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.

3 maja 1791 roku, na Zamku Królewskim w Warszawie, Sejm Czteroletni, nazywany także Wielkim, uchwalił Ustawę Rządową Rzeczypospolitej Obojga Narodów, powszechnie znaną jako Konstytucja 3 Maja. Była ona pierwszą w Europie, a drugą na świecie – po konstytucji Stanów Zjednoczonych – nowoczesną ustawą zasadniczą normującą ustrój państwowy. Konstytucja 3 Maja była wielkim osiągnięciem narodu polskiego.

Uroczysty apel upamiętniający to wydarzenie rozpoczęto wprowadzeniem sztandaru oraz odśpiewaniem hymnu państwowego.

W trakcie uroczystości mogliśmy obejrzeć występ uczniów koła teatralnego i zespołu muzycznego w słowno-muzycznym repertuarze upamiętniającym ten doniosły fakt z historii Polski. Rys historyczny wydarzenia przybliżył nam film poświęcony Konstytucji 3 Maja oraz komentarz przygotowany przez nauczyciela historii pana Marka Groszkowskiego.

• Uroczyste zakończenie roku szkolnego klas IV

• Wszystko kiedyś się kończy. 28 kwietnia 2023 r. naszą szkołę opuścił kolejny rocznik absolwentów.

W trakcie akademii z okazji zakończenie roku szkolnego klas maturalnych 2022/2023 mogliśmy wysłuchać przemówień pani dyrektor Bożeny Rosłoń, przedstawiciela Rady Rodziców, przedstawicieli absolwentów oraz przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego. Pani Ewa Lubianiec w imieniu Zarządu Powiatu Piaseczyńskiego wystosowała do absolwentów specjalny list z gratulacjami.

Pani dyrektor Bożena Rosłoń wręczyła uczniom wykazującym się szczególnymi osiągnięciami w edukacji jak i zajęciach pozaszkolnych nagrody ufundowane przez Radę Rodziców i Starostwo Powiatowe w Piasecznie.

Świadectwa ukończenia szkoły wręczono wszystkim abiturientom.

Uroczystość uświetniły występy szkolnych zespołów: wokalno-muzycznego i tanecznego.

Wszystkim absolwentom dziękujemy za wspólnie spędzone ostatnie 4 lata i życzymy powodzenia podczas egzaminów maturalnych.

• Relacja z pierwszych dni stażu

• W dniu 14 kwietnia br. grupa 31 uczniów naszej szkoły rozpoczęła swoją przygodę w Portugalii. Wyjazd ten został zorganizowany w ramach projektu Erasmus+ Po prostu staże nr 2022-1-PL01-KA121_Vet-000056939. Po przylocie do Porto przywitała nas osoba reprezentująca organizatora projektu w Portugalii firmę Eduplus - powitanie składało się z kilku słów o naszym stażu oraz przeprowadzeniu nas przez lotnisko do autokaru.

Po prawie godzinnej jeździe trafiliśmy do miejsca naszego pobytu, czyli do hotelu w uroczym mieście Braga. Zostaliśmy zakwaterowani, wychowawcy zapoznali wszystkich z regulaminem pobytu, a kolejnego dnia po śniadaniu poszliśmy obejrzeć miasto bliżej - piękne ulice, uliczki i zaułki, oraz przepiękny Ogród Santa Barbara. Poczuliśmy fantastyczny klimat Portugalii i z niecierpliwością oczekiwaliśmy rozpoczęcia staży w portugalskich firmach. ​​​​​​

Trzeciego dnia naszej przygody w Portugalii odwiedziliśmy przepiękne Porto i miasteczko Gaia. Mieliśmy niesamowita okazję zobaczyć zjazd motocykli, przepłynąć się łódką, przejść się dwupoziomowym mostem Ludwika I i zobaczyć najpiękniejszą stację kolejową w całej Portugalii.

Było fantastycznie! Filmik z wyjazdu do Porto

• Logo muzeum
          • W Muzeum Neonów

• W dniu 03.04 klasa 2Tr  wybrała się na wycieczkę do Muzeum Neonów  w ramach rozwijania kompetencji zawodowych.

W trakcie zwiedzania poznaliśmy historię neonów, ich funkcję w architekturze miast. Dowiedzieliśmy się jak powstają i co powoduje, że świecą na różne kolory. Zobaczyliśmy te najstarsze i te trochę nowsze. Po zwiedzaniu podzieliliśmy się na grupy, aby pracować nad wersją neonową znanych marek.

Po zakończonym warszatcie mieliśmy czas na zrobienie pamiątkowych zdjęć. Uważam, że wycieczka była ciekawa, a zdobyta wiedza przydatna w zawodzie technika reklamy.

Gabriela Adaszewska

• Dzień Otwarty już za nami

• Mamy nadzieję, że przygotowane prezentacje pracowni i działań prowadzonych w szkole upewniły zwiedzających, że Zespół  Szkół Nr  1 w Piasecznie to szkoła nieograniczonych możliwości.

• Poznaj swoje prawa w pracy

• W dniu 24 marca 2023 r. dwójka naszych uczniów reprezentowała Technikum nr 1 w Piasecznie w regionalnym etapie konkursu Poznaj swoje prawa w pracy organizowanego przez Państwową Inspekcję Pracy pod patronatem Ministra Edukacji i Nauki. Uczniowie wzięli udział w wyrównanej walce, w której różnica nawet jednego punktu stanowiła o przejściu do kolejnego etapu. Nasi uczniowie przetarli szlaki dla kolejnych odsłon konkursu, w których zamierzamy wziąć udział.

Udział w konkursie jest jednym z elementów programu Kultura bezpieczeństwa, do którego szkoła przystąpiła po raz pierwszy w bieżącym roku szkolnym. Dzięki dotychczasowej współpracy z PIP otrzymaliśmy materiały dotyczące propagowania wiedzy o BHP i prawie pracy. Z kolei na uczniów czeka spotkanie z inspektorem pracy, które zorganizujemy w niedalekiej przyszłości.

Bardzo dziękujemy Cezaremu Rewerskiemu (3TE) i Natalii Dymowskiej (3TR) za godne reprezentowanie Naszej Szkoły!!!

• Zapraszamy

• Posłuchaj spotu audio autorstwa uczniów klasy reklamy ZAPROSZENIE

W trakcie Dnia Otwartego dla zwiedzających udostępnione zostaną następujące pracownie:

PARTER

15:30 – warsztaty sportowe

15:50 – pokaz grupy tanecznej

16:05 – dramat antyczny „Antygona” w wykonaniu aktorów koła teatralnego

16:30 – koncert pt. „Muzyczny bełkot” w wykonaniu szkolnego zespołu wokalno-instrumentalnego

16:50 – warsztaty sportowe

17:10 – pokaz grupy tanecznej

17:20 – dramat antyczny „Antygona” w wykonaniu aktorów koła teatralnego

17:40 – koncert pt. „Muzyczny bełkot” w wykonaniu szkolnego zespołu wokalno-instrumentalnego

17:50 – warsztaty sportowe

Punkt informacyjny „Program ERASMUS+” – sala nr 213

• Marcowe turnieje sportowe

• I miejsce - zawody gminne i II miejsce - zawody powiatowe 🙂

W dniu 10 marca 2023 roku odbyły się zawody gminne w koszykówce 3x3.  Nasza szkoła zajęła I miejsce, i zostaliśmy zakwalifikowani do rozgrywek powiatowych. 21 marca rozegrano finały powiatowe w LO na ul. Chyliczkowskiej. Niestety, po zaciętej walce z uczniami z LO przegraliśmy i zajęliśmy w całym turnieju II miejsce. Gratulujemy i życzymy naszym koszykarzom dalszych sukcesów!

Koźmiński Trio Basket to turniej koszykówki ulicznej organizowany na sali przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych z Warszawy i okolic.

18 marca trzech uczniów z naszej szkoły: Michał Praczuk, Mateusz Harke i Michał Mycek reprezentowali naszą szkołę jako zespół "Cegła za trzy". Walczyli dzielnie, ale niestety nie udało się przejść do fazy finałowej. Mamy nadzieję w przyszły roku powalczyć o wygraną, ponieważ jest to indeks Akademii Leona Koźmińskiego, stypendium Rektora ALK oraz nagrody rzeczowe. Podczas turnieju mieliśmy możliwość obejrzeć konkurs wsadów prowadzony przez Wicemistrza Świata Piotra Grabowskiego "Grabo".

Więcej informacji o turnieju: na stronie internetowej turnieju